2014. szeptember 4., csütörtök

Danke, Philipp!

Kedves Mindenki, kedves Philipp! :)

Tudom, volt már egy bejegyzésem mostanában hasonló címmel, de emellett most nem tudok elmenni szó nélkül. Előre is bocsássátok meg a szentimentalizmusomat :)

Kevesen tudják, hogy bár focit nagyon régóta nézek, és már a 2002-es VB-re is úgy, ahogy emlékszem, sokáig nem volt kedvenc csapatom. Mindig inkább apukám kedvenceinek szurkoltam, és nagyon természetesnek tűnt a dolog. Aztán a Portugáliában megrendezett 2004-es EB és a 2006-os németországi VB alatt figyeltem fel egy játékosra, és általa egy válogatottra és egy klubcsapatra is. Azt hiszem, innen már igazán nem nehéz kitalálni, hogy a játékos az akkor 20-21 éves (annyi, mint én most!!) Philipp Lahm volt, a válogatott a Nationalelf, a klubcsapat pedig az FC Bayern München.

"Kapcsolatom" Lahmmal tehát 10 évre - a teljes válogatottban töltött időszakára - nyúlik vissza, mert bár nem emlékszem az első válogatott meccsére, mégis gyakorlatilag kezdettől fogva követtem a karrierjét. A 2004/2005-ös (EB utáni) szezonban is már fél szememet a Bundesligán tartottam, azonban a  2005/2006-os szezon volt az első, amelyet - Lahm stuttgarti kölcsönszerződésének lejártával - teljes egészében végigkövettem, és ekkor már teljes szívvel a Bayernnek kezdtem szurkolni. (Bár arra is emlékszem, hogy az első néhány hónapban Lahmot csak a lelátón lehetett látni, és ott is csak mankókkal - szegény, keresztszalag-szakadást kapott még Stuttgartban.)

Ezt pedig csak elősegítette, hogy mikor 2005-ben gimibe mentem, és megismerkedtem a mai napig egyik legjobb barátnőmmel, kiderült, hogy ő is Lahm és Bayern drukker :) Még honlapot is csináltunk a csapatról. Emlékszem, napokat töltöttem azzal, hogy Lahm életrajzát (ami egyébként azóta Lahm Wikipédia szócikkében - amit annak idején szintén én kezdtem el, és nagyon büszke vagyok rá! - olvasható) és a müncheni klub történetét írjam :D Bár a szüleim egy ideig mondogatták, hogy csak futó érdeklődés lesz ez nekem Münchennel és a bajor csapattal, a szerelem azóta is töretlen, és jöhet bármilyen Real Madrid vagy Sergio Ramos, akkor is Lahm és a Bayern voltak az én elsők, és ugyebár az elsőt sosem felejtjük el :)

Éppen ezért, mikor tegnap a Németország-Argentína barátságos meccs elején elbúcsúztatták a válogatottól, én bizony elpityeredtem. Ott sorakoztak a játékra kész focisták, és sorfalat álltak a válogatott éppen nem játszó tagjai, és olyan hihetetlen volt az egész. Ez a gyerek - mert valljuk be, 2004-ben, 20 évesen még gyerek volt - felnőtt, a válogatott kezdő embere, majd Michael Ballack utódjaként csapatkapitánya lett, és a világbajnoki győzelemig vezette a csapatát. Bár nem miatta kezdtem focit nézni, mégis úgy érzem, vele kezdődött a fanatizmusom, és én már most tudom, hogy mikor tervei szerint 2018-ban visszavonul a Bayernből - amihez olyan végtelenül hűséges Bastian Schweinsteigerrel együtt, hogy példaértékű -, én zokogni fogok! :)

Furcsa, hogy véget ért egy korszak. Még ha Lahm nem is vonult vissza a focitól, "csak" a válogatottságot mondta le, nekem nagyon hiányozni fog, sőt hiányzott már tegnap is! Egyúttal gratulálok az új csapatkapitánynak, Bastian Schweinsteigernek, nagyon megérdemelte, valamint a helyetteseinek, akik nem mások, mint Manuel Neuer, Sami Khedira, Thomas Müller és Mats Hummels :)

Köszönöm Neked ezt a 10 évet, Philipp! Nekem nagyon sokat jelentett :)

Most pedig néhány kép Philipp Lahm válogatott karrierjének legfontosabb állomásairól :)
A képek az FC Bayern München hivatalos Facebook oldaláról származnak. Minden jog őket illeti.
További képekért kattints IDE!

Lahm első válogatottsága 2004. február 18-án. 2:1-re verték Horvátországot :) (balra tőle Miroslav Klose, aki szintén most vonult vissza a válogatottságtól, jobbra pedig Oliver Kahn)

Az első nagy torna: EURO 2004 (mögötte sétál Bastian Schweinsteiger akkor éppen hidrogén-szőkére festett hajjal)

A 2006-os VB első gólja, a Costa Rica elleni nyitómeccs 6. percében. (Amit éppen a Bayern pályáján, az Allianz Arenaban rendeztek.) A kedvenc gólom még ma is :)

Aranygól a 2008-as EB-n. Ezzel a döntőbe jutásért 3:2-re verték Törökországot

Immár kapitányként a 2010-es VB-n (mögötte Manuel Neuer, aki ekkor "még csak" egy éve volt válogatott :))

A 2012-es EB negyeddöntőjében ő szerezte csapata első gólját, és ezzel lendületet adott a csapatnak, hogy végül 4:2-re verjék Görögországot

A 100. válogatottsága alkalmából köszöntötték 2013. szeptember 6-án, mikor a csapat Ausztria ellen lépett pályára

2014. július 13. :) Lahm csapakapitányként a világbajnoki győzelemig vezette a csapatát, majd nem sokkal később lemondta a válogatottságot. Megkoronázta a karrierjét ezzel a trófeával, az biztos :)

Búcsú a válogatottól Per Mertesacker, Miroslav Klose és Hansi Flick (segédedző) társaságában. "A négy csillagos kapitány" :) (és balról jobbra Mertesacker a "százkilencvennyolc centis világbajnok", Flick "módszeres csapatjátékos", Klose "szaltóval a futballtörténelemben" feliratú táblákkal)

3 megjegyzés:

  1. Sziaa!
    Nem bírok emellett szó nélkül elmenni. Egyrészt, teljesen megértem ezt a dolgot Lahmmal, nálam ugyanez van Villával. Nekem fociban ő a "nagy Ő", az igazi, meg ilyenek.
    És olyan szomorú ez egyébként. Mármint, hogy én úgy érzem, hogy most van vége a focinak egy aranykorának. Mert persze, vannak tehetséges fiatalok, és van átmeneti korosztály is, de olyan futball legendák köszönnek le szépen sorban, mint Klose, Lahm, Merte, Xabi Alonso... Puyol már visszavonult, rövidesen Xabi is vissza fog, és ez annyira szomorú, mert én - ahogy még sokan mások is - rajtuk nőttem fel, ők szerettették meg velem a focit, és olyan ez, mint egy hülye szakítás, hogy az ember rendre mindig elérzékenyül... Na mindegy. :D
    Szóval nekem a legemlékezetesebb Lahm-momentumom, ami nem VB, az a bizonyos 2012-es EB meccsen lőtt gólja... :D Nagyon durva, de pontosan emlékszem, hogy mit csináltam alatta, meg hol voltam, és kikkel :D
    Egy kicsit a képekről... Az elsőn nagyon sokáig néztem Klosét, és nem voltam száz százalékig meggyőződve róla, hogy az ő... :D A második képen Lahm még borzasztóan babyface, Bastinak meg szörnyű az a haj, bah... nem is kommentálom xD De egyébként nagyjából 2006-tól kezdve Lahm nem öregszik, ez szerintem brutálisan durva... :D
    Na de nem fárasztalak tovább, csak búcsúzóul becsatlakozok én is - rémes német kiejtéssel - hogy: Danke Philipp :)
    puszi, D.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)

      Annyira jó, hogy ezt írtad, mert már kezdtem nagyon hülyén érezni magam, tényleg olyan az egész, mint egy szakítás. Az átigazolások - kedvenc játékosok kedvenc csapatoktól való eligazolásai főleg - is rendre megviselnek, de ez még durvább.
      Nekem Lahm, Schweinsteiger, Podolski voltak A német válogatott. Szeretem én Götzét, Neuert, Reust és a többieket is, de mikor igazából foci-őrültté változtam, ők voltak fiatalok, ők voltak a feltörekvő nemzedék :) És őszintén szólva, már akkor is nagyon öregnek éreztem magam, mikor a legutóbbi EB előtt (vagyis inkább a 2010-es VB után) Löw megfiatalította a csapatot, és Lahm, a fiatal, a gyerek, a szememben még mindig 20 éves Philipp Lahm lett az egyik legöregebb.
      Amúgy arra a gólra én is nagyon emlékszem :P Felhívtam a bejegyzésben is szereplő barátnőmet, és egyszerre belevisítottunk a telefonba :D

      Egyébként egyetértek Veled. Most nekem is valahogy korszakváltás érzetem van. Valószínűleg ennek oka, hogy tényleg szerintem mindketten most értük el azt a "kort", hogy éppen végignéztünk egy generációt. Kisebb koromban apukámmal beszéltem erről sokszor. Akkor elképzelni sem tudtam, hogy lesz egyszer olyan, hogy akiket én szeretek, kiöregszenek, és abbahagyják, mint tették azt a vízilabdázók az olimpia után, mint Benedek Tibor, Kásás Tamás, Biros Péter, Kiss Gergő és sorolhatnám, akiken szintén "felnőttem" :) Durva érzés!

      Amúgy Lahm tényleg nem öregszik :D 2004-ben még kölyök feje volt, de azóta úgy is maradt.... Schweinsteiger bezzeg... Régen sosem értettem, hogy létezik olyan nő, akinek bejön (megjegyzem, ezzel Ramos estében is így voltam.... khmkhm), mindkettő előnyére változott, az biztos :D Emlékszem, mikor másodszor festette ilyen lehetetlen színűre a haját, a kommentátor a meccs elején úgy meglepődött, hogy benyögött egy ilyet: "Úgy látom, valamelyik bajor játékosnak a fejére ejtettek egy festékes vödröt a múlt héten. Ja, ez Bastian Schweinsteiger."

      Hú, ez a generáció, ha kifut a fociból, az nagyon durva lesz. Basszus, Lampard 36 éves, Gerrard 34, Casillas is "már" 33. Kaká 32, Schweinsteiger és Torres (na, ez még mindig megvisel amúgy! :D) is betöltötte a 30-at, de Podolski, sőt C. Ronaldo is 29! Na, ha ezt sokáig folytatom, bele is kattanok... :D

      Bocsi, a hosszú lére eresztett válaszért :) Elkapott a lendület :D
      Puszillak! :)

      Törlés
    2. Sziaa!
      Ugyaneez, csak ugye a spanyolokkal. Hogy a Casillas, Xavi, Puyol, Villa, Xabi, Torres, Iniesta stb. féle aranygenerációt szerettem meg, és persze, barátkozok én a fiatalokkal, és vannak kedvenceim - főleg a mostani U21-es csapatból - de azért a "nagy szerelem", az ez a csapat volt.
      Jelentsük ki nyíltan, megöregedtünk :D De tényleg. A vízilabdások is, most néztem az EB-t, és csomó olyan név volt, amit nem ismertem. A kézilabdázók közül is folyamatosan mondják vissza a válogatottságot, és megértem én ezt is, csak olyan rossz "elengedni" ezeket a legendákat - mert nekem, nekünk ők azok. És igen, nagyon durva érzés :D
      Schweinsteigerben a legmókásabb az, hogy oldalt őszül... :D Hát igen, vannak páran, akik előnyükre változnak az évek során... :D
      Igen, nekem Gerrard még az, aki a szívemnek kicsi idolja. Múltkor épp azon voltam megbotránkozva, hogy a Liverpoolban is volt az a nagy generáció, Reinával, Torresszel, Xabival, Gerrardal, Kuyttel, stb. és Gerrardon kívül sehol senki. Robben is már 30, Sneijder is, RVP 31, Pirlo 35... Szomorú dolgok ezek :D Jó de amúgy Torres... Ha nem tudnám, hogy 30, akkor meg nem mondanám... Ő nálam 2008 óta 24 éves, és a "fiatal generáció tagja" :D Tényleg Kaká is... Tényleg nem gondolok inkább bele, mert sírás lesz a vége... :D De mindenképpen szomorú dolgok ezek. És gondolj bele, hány generációváltást fogunk még megélni... :D
      Semmi gond, engem is :D
      puszi

      Törlés