2013. október 29., kedd

Aranylabda

Felkerült a FIFA hivatalos honlapjára, hogy kik az idei Aranylabdára esélyes játékosok, és igazság szerint néhány kivétellel elégedett vagyok a listával. Nagy részével egyetértek, és őszintén remélem, hogy idén végre "izgalmasabb" lesz a dolog, mint a korábbi években. Félreértés ne essék, nincs komoly bajom Messivel, és elismerem, hogy piszok jó játékos, de azért a szívem inkább a Bayern és a Real felé húz, remélem ezt megértitek :) Szerencsére a két csapatból összesen 9 játékost is jelöltek, így idén nem szenvedek hiányt.
Én személy szerint Lahmnak örülnék a legjobban (ez sem volt titok... :D), az edzőknél pedig vita (és elfogultság) nélkül az elmúlt szezon alapján egyértelműen Jupp Heynckes a befutó nálam.

Íme a jelöltek, ha valaki nem találkozott még a listával:

- Gareth Bale (Tottenham, Real Madrid, Wales)
- Edinson Cavani (Napoli, PSG, Uruguay)
- Radamel Falcao (Atlético Madrid, Monaco, Kolumbia)
- Eden Hazard (Chelsea, Belgium)
- Zlatan Ibrahimovic (PSG, Svédország)
- Andrés Iniesta (Barcelona, Spanyolország)
- Philipp Lahm (Bayern München, Németország)
- Robert Lewandowski (Dortmund, Lengyelország)
- Lionel Messi (Barcelona, Argentína)
- Thomas Müller (Bayern München, Németország)
- Manuel Neuer (Bayern München, Németország)
- Neymar (Santos, majd Barcelona, Brazília)
- Mesut Özil (Real Madrid, Arsenal, Németország)
- Andrea Pirlo (Juventus, Olaszország)
- Franck Ribéry (Bayern München, Franciaország)
- Arjen Robben (Bayern München, Hollandia)
- Cristiano Ronaldo (Real Madrid, Portugália)
- Bastian Schweinsteiger (Bayern München, Németország)
- Luis Suárez (Liverpool, Uruguay)
- Thiago Silva (PSG, Brazília)
- Yaya Touré (Manchester City, Elefántcsontpart)
- Robin van Persie (Manchester United, Hollandia)
- Xavi (Barcelona, Spanyolország)


És az év edzőjének jelöltjei:

- Carlo Ancelotti (olasz, Paris Saint-Germain, Real Madrid)
- Rafael Benítez (spanyol, Chelsea, Napoli)
- Antonio Conte (olasz, Juventus)
- Vicente Del Bosque (spanyol, Spanyolország)
- Sir Alex Ferguson (skót, Manchester United)
- Jupp Heynckes (német, Bayern München)
- Jürgen Klopp (német, Borussia Dortmund)
- José Mourinho (portugál, Real Madrid, Chelsea)
- Luiz Felipe Scolari (brazil, Brazília válogatott)
- Arsene Wenger (francia, Arsenal)


Vélemény? Ti kinek adnátok az Aranylabdát idén? :)

11 megjegyzés:

  1. Szia Tina! :)
    Én bevallom neked, nem kicsit nevettem el magamat, mikor megláttam a szűkített listát a minap reggel, valahogy nem jött át, hogy Bale, Neymar vagy Suárez mi az istent keresnek rajta...
    Én igazság szerint madridistaként, és őrült rajongójaként, Ronaldo-nak adnám az aranylabdát, igaz, tavaly jobban megérdemelte volna, mint amennyire idén megérdemli. Mondjuk Blatter nyilatkozata után én kételkedem abban, hogy a portugál valaha még egy aranylabdát kaphat a pályafutása során... Viszont reálisan nézve, szerintem valamelyik Bayern játékos érdemelné meg, én Müller, Lahm, vagy Schweinsteiger (de nehéz leírni XD) sikerének örülnék személy szerint, meglehet, annyira vagyok a csapat szurkolója, mint amennyire szeretem Messi-t. :)
    Edzők terén én Heynckes-nek (hogy a németeknek miért van ilyen bonyolult neveik XD), vagy Del Bosque-nek adnám a díjat, esetleg még Mourinho-nak, vagy még talán Ferguson-nak, szóval itt széles a választék. :)
    Gondoltam írok valami véleményszerűt erről az egészről. :) Habár valószínűleg megint ugyanaz fogja kapni a díjat szerintem...
    Puszillak, Nomi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)

      Örülök, hogy írtál! :) Ahogy elolvastam az első mondatodat, én is majdnem elnevettem magam, annyira beletaláltál a közepébe! Egyet értek, mikor írtam, hogy nagyrészt elégedett vagyok vele, éppen erre a három játékosra gondoltam! :D
      Igazság szerint - bár Ronaldoval a "kapcsolatom" sosem volt én kiegyensúlyozott - tavaly is neki adtam volna az aranylabdát, mert megérdemelte volna. Jobban, mint Messi... És baromira sajnálom, hogy ebben is igazad van. Nem hiszem, hogy neki még egyszer oda fogják ítélni a díjat :( Amit őszintén sajnálok. Ha Messi négyszeres aranylabdás, neki is már rég legalább háromszorosnak kéne lennie.
      Ha Lahmmal nem lennék borzasztó elfogult, akkor én is Schweinsteigert mondanám - szerintem ő érdemli meg a legjobban. Nagyon egyenletes - és egyenletesen jó - a teljesítménye. Ami a nevét illeti: 10 és 13 éves korom között rajta röhögtem, valahányszor a kommentátor megpróbálta kimondani a nevét :D
      Hát ha nem Heynckes, szerintem Ferguson. Na, ő aztán sokat letett az asztalra. Még haa Manchester sem volt soha a szívem csücske. (Tudom, válogatós vagyok :D)

      Tényleg nagyon örülök, hogy írtál!! :) Érdekel, hogy mit gondolsz erről.

      Puszi,
      Tina

      Törlés
    2. Szia! :)

      Muszáj volt írnom, és örülök, hogy jó néven veszed a dolgot. :) Hát de most komolyan, Suárez-ről nem is nagyon hallottam mostanában, kivéve mikor kicsit harapós kedvében volt, ha érted, mire gondolok. XD Neymar maximum azért kerülhetett be szerintem, mert Barcás, Bale-ről pedig tényleg fogalmam sincsen, miért került be... A helyükre simán tudtam volna betenni játékosokat, például Ramos-t nagyon hiányolom a listáról. :)
      Az a baj az aranylabdával, hogy mindig találnak valami kifogást, hogy miért Messi kapjam, szóval sosem fogunk egységes szisztémát kapni arról, hogy mi alapján ítélik oda valakinek az aranylabdát, mert amikor Ronaldo több trófeát nyert, akkor Messi több gólt lőtt és azért kapta, aztán amikor meg Ronaldo lőtt több gólt és Messi nyert több trófeát, és amiatt ítélték oda neki. Most akkor hogy is van ez? Valaki azt mondja, hogy emberileg nézik a jelölteket és azért kapja Messi, mert ő "jobb" ember, mint a portugál...De szerintem ezek megint csak kifogások, hogy miért az argentin kapja meg mindig. Persze, elismerem, mert tehetséges tényleg, de azért három aranylabda különbség nincsen a két játékos között.
      Valahogy én is így vagyok Schweinsteiger-rel, emellett valamilyen szinten szimpatikus is, így ha bekerülne a három jelölt közé, és éppen Cristiano nem lenne ott, akkor biztosan neki szurkolnék. :) Kisebb koromban azon én is nevettem apukámmal, mikor néztünk meccset és hallottuk, ahogy a kommentátor szenved a nevével, pedig kimondani még könnyebb szerintem, mint leírni. :D
      Én sem vagyok nagy United fan, de amit Sir Alex letett az asztalra, az irigylésre méltó és bármelyik edző szívesen elfogadna egy olyan pályafutást, mint az övé, nem mellesleg, ő fedezte fel nekem Cristiano-t is. :D

      Örülök neki nagyon, hogy érdekel a véleményem. :)

      Puszi,
      Nomi

      Törlés
    3. Szia! :)

      Eszemben sem volt rossz néven venni! :)
      Ramost - ha a rajongásom nem lenne nyilván való - én is szívesen látnám a listán. Szerintem jól szerepelt, mint csapatkapitány, bár azt a logikát, amivel Ancelotti előre tolta középpályára az el clásicon, azt nem értettem egészen. Kicsit tárgy mellé térve, akinek én aranylabdát adtam volna már 6 évvel ezelőtt is, az Iker Casillas. Értem, hogy idén egyszerűen nem lehetett jelölni, és azt is értem, hogy kapus nem igazán szokott ilyen díjat kapni, de ha valaki, ő annyit tett már a spanyol, sőt a világ futballjáért, hogy megérdemelné igazán. Sajnálom, hogy ez csak álom marad :(
      Persze, ez a legtöbb díjnál így van. Mindig lehet találni valami okot, ami miatt ez nem kaphatja vagy éppen annak kell kapnia. És teljesen jogos. Messi jó játékos, senki nem vitatja, de ennyivel nem jobb, ezt én is állítom évek óta.
      Jaj, néha teljesen kimegy a fejemből, hogy Ronaldo Manchesterben lett igazán sztár. Már annyira összenőtt a szememben a Reallal, hogy elképzelni sem tudom, hogy máshol játsszon :) Szurkolok neki! :)

      Puszi!

      Törlés
    4. Szia! :)

      Akkor megnyugodtam! :)
      Ne aggódj, nekem elég nyilvánvalóvá vált már itt blogger-en, mennyire szereted őt, szóval megértem, hogy szívesen látnád a listán, én is, mert remekül helytállt csapatkapitányként. Jézusom, én lefordultam a székről, mikor megláttam, hogy őt tolja fel Ancelotti a középpályára. Azt megszoktam már Mourinho-tól, hogy Pepét feltolta néha, de hogy Sergio középpályán, mikor világ életében védőként tartják számon mindenhol, kicsit furcsa elképzelés volt.
      Végre valaki, aki egyetért azzal, hogy Iker Casillas megérdemelne egy aranylabdát, a mostani helyzete ellenére számomra a világ legjobb kapusa, és tett már annyit a labdarúgásért, hogy megkapjon egy ilyen elismerést, és rá emberileg sem lehet panasz. De sajnos tényleg álom marad. :( Számomra viszont még a labdarúgás szégyene, hogy Raúl nem kapott aranylabdát a pályafutása során pedig ha ő nem érdemelte volna meg, akkor senki sem...
      Én is ezt mondom már évek óta, Messi tényleg jó, de ennyivel biztosan nem jobb nála szerintem. Illetve egy olyan Barcelonában, ahol minden rá van építve, könnyebb sikeresnek lenni, azért őt is megnézném a Premier League-ben mondjuk, hogy ott mi lenne vele.
      Hát ha azt vesszük, inkább a Madridban jutott el a csúcsra, de az kétségtelen, hogy Manchesterben futott be a neve. Viszont nekem is inkább a Real Madriddal fonódik már össze a neve, mert a kedvenc játékosom a kedvenc csapatomban játszik. :)
      Örülök! :)

      Puszi, Nomi

      Törlés
    5. Szia!

      Na, ez kísérteties volt :D Esküszöm, mintha saját magamat hallanám! Ugyanezt mondom mindig Messiről. Fele ilyen jó focista sem lenne egy másik csapatban vagy bajnokságban. Neki minden a segge alá van tolva, kapja a passzokat, és szinte kölyökkora óta itt játszik, ezekkel az emberekkel. Az lenne a szégyen, ha ilyen feltételek mellett nem tudna így teljesíteni! Örülök, hogy van még valaki, aki hasonlóan gondolkozik! :D Már kezdtem azt hinni, egyedül vagyok... :(
      Igen, igen. Raúl a másik. Hány évig volt a Real húzóembere...? A világ legjobbjai között volt hosszú éveken át, rengeteget köszönhet neki a spanyol futball. Ő is abszolút megérdemelt volna egy aranylabdát! Sajnáltam, mikor visszavonult. Nagyon szerettem nézni, ahogy játszik. Igazából az ő "fénykorában" szerettem meg a Madridot :)

      Puszi!

      Törlés
    6. Szia! :)

      Úgy néz ki nagyon egyre jár az agyunk, ami szerintem nem baj! :D Legalább nem egyedül gondolom így, pedig én is kezdtem már azt hinni, hogy ezzel egyedül vagyok. :( De szerencsére nem, és most ettől tökre feldobódtam! :D Az a vicces, hogy Messi eleve kiskora óta él Barcelonában, azt hallottam, hogy sok argentin már inkább spanyolnak tartja, meg tényleg a legtöbb csapattársával együtt nevelkedtek, meg minden rá van kihegyezve, így azért szégyen lenne nem jól teljesíteni, mondjuk így is csak a csapattársainak köszönheti, hogy ennyi gólt lő. Azért egy másik bajnokságban, egy másik csapattal, ahol nem ezt a borzalmas labdarúgásölő játékot játsszák, ahol be kell illeszkednie, nem biztos, hogy így menne neki a szekér, de hülye lenne távozni a Barcából...
      Én is Raúl "fénykorában" és miatta szerettem meg a Madridot. :) Rá minden madridista büszke lehet, mert amellett, hogy hosszú éveken keresztül a vezérünk, a csapatkapitányunk volt, még szerény és jó ember is, nem szállt el a sikereitől. Nagyon boldog lettem volna, ha tőlünk vonul vissza, megérdemelte volna, ahogy Iker is megérdemelné a bizalmat, hogy innen vonulhasson vissza...

      Puszi! :)

      Törlés
    7. Szia!

      Dehogy baj! :D Én sem bánom :) Jó érzés olyannal beszélni, akivel egy rugóra jár az agyatok ;)
      Igen, Messi Barcelonában nőtt fel. Hülye lenne eljönni onnan, mikor mindent megkap a klubtól, amit csak focista kívánhat magának. Hírnév, pénz, olyan társak, akik már fél mozdulatból is tudják mit akar, és "kiszolgálják".
      Raúl nekem nagyon sokban hasonlít a mostani Casillasra. Ő akkor még fiatal volt, mikor Raúl már nagy sztár, de én ugyanazt látom rajtuk. A siker ellenére is tudtak önmaguk maradni. Nyilván persze nem ismerem egyiküket sem, de egy nyilatkozatból érezni, ki mennyire van elszállva magától, és rajtuk soha nem láttam hasonlót :) Ikernek pedig nagyon szurkolok. Az ő neve szerintem szétválaszthatatlan a Realtól. Szerintem őt is nagyon megviselné lelkileg, ha végül tényleg el kéne hagynia a klubot, hogy játszhasson. Egyébként Raúl bárhonnan vonult és végül vissza, ő Real Madrid játékos volt. És pont :) Legalábbis az én szememben.

      Puszi :)

      Törlés
  2. Szia Tina!
    Mikor megláttam ezt a bejegyzést, úgy éreztem, nekem is írnom kell. Mikor megláttam a listát, azt a reakciót látni kellett volna. 2 percig biztosan nevettem, ez már vicc kategória komolyan. Olyanok kerülnek fel néha, akiknek semmi keresnivalójuk nem lenne ott. Suarez, Yaya Touré? Thago Silva? Neymar? Na ne vicceljünk már... Elismerem a tehetségüket, de azért ez vicc... most kövezzetek meg, de én így látom. A 6 Bayernes megérdemli igazán, és ha igazságosak akarunk lenni az egyikük érdemli meg igazán (még ha nem is kedvelem őket.) Viszont úgyis Messi fogja kapni. Majd megmagyarázzák, hogy ezért meg azért... mint mindig ;)
    Vannak akiket hiányolok a listáról. Én Mandzukic-ot mindenképp beraktam volna, de Petr Cech-et sem hagytam volna ki, ahogy Xabi Alonsot se... de hát ők tudják.
    Ha reális akarok lenni akkor én Müllernek adnám, ne kérdezd hogy miért, pedig nem bírom a Bayernt :D
    Edzők terén is néztem nagyokat, én mindenképp Heynckes-nek adnám, vagy max SAF-nak, de szerintem Jupp-nak kell most kapnia.
    Igazából csak ennyit akartam :)
    puszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Hát igen. Vannak rajta "furcsa" nevek. Kíváncsi leszek, hogy ezt hogy fogják tovább szűkíteni, mert ha ezek bent maradnak, akkor az egész biztosan nem a teljesítményüknek lesz köszönhető.
      Igen, sajnos nekem is az az érzésem, hogy Messiből ötszörös aranylabdást akarnak csinálni, bármi áron. Még akkor is, ha szerintem most már az egész világ látja, hogy ebben a szezonban bizony nem ő volt a legjobb... Okokat mindig lehet találni persze. Valaki úgyis előre nyomja majd.
      Madzukic szerintem is megérdemelt volna egy jelölést legalább. Nem volt nagy név, mikor a Bayernhez került, de piszok jó szezonja volt, és a csapat alapembere lett! "Kitúrta" Gomezt egy fél szezon alatt. Ez szerintem nagy szó. (Bár Gomez nem tartozott a kedvenceim közé.)
      Heynckes olyan szezont produkált tavaly, ami nagyjából példa nélküli nem csak Németországban, de a világon is. Ha idén nem ő kapja a legjobb edző díjat, az egyszerűen igazságtalan szerintem. Szurkolok neki :)

      Köszönöm a véleményt! :)

      Puszi,
      Tina

      Törlés
  3. Szia Tina!
    Bár már kicsit régebben tetted ki a bejegyzést, azért elmondanám az én voksomat. :D Én vagy Bastit hhoznám ki győztesnek (ahogy őt hoztam volna tavaly is) vaaagy Riberyt. :D Félelmetes, mennyire megszerettem ezt az embert, pedig utálom a franciákat (is xD). Vagy esetleg Lahm. De semmiképpen sem olyannak, aki spanyol, vagy spanyol csapatban játszik. Könyörgöm, az összes Bayern játékos triplázott!! :D Messi és barátai nyertek egy nyamvadt spanyol bajnokságot (amitől - akármennyire is szeretem őket - nem kell hasra esni), a Realos cimbik meg semmit. Szóval csak a Bayern. És edzőknél is, Heynckes, és senki más. Ha van olyan csapat, edző, és játékosok, akik megérdemlik, hogy mindent vigyenek, akkor az a Bayern, Heynckes, meg fentebb felsoroltak.
    Hú... durva hova jutottam el :D A Barca ellen beszélek de... Túl nagy az igazságérzetem ahhoz, hogy még egyszer Messinek "adjam" az Aranylabdát. Nem azt mondom, egy zseni, de ha lett volna igazság a földön, akkor '10-ben Iker, '12-ben pedig Basti kapja >< :D Vagy Basti kapja idén :D Vagy Ribery. :D Vagy Lahm. :D Igazából mindegy, csak a Bayernből legyen :DDD
    Amúgy, csak hogy egy kicsit Suarezt védjem... :D Én nagyon szeretem ahogy focizik (jó, nyilván nem adnám neki az Aranylabdát), de őt csomóan azért nem bírják, mert az UEFA meg a FIFA közös erővel beállítja közellenségnek >< Amikor a rasszista botrány miatt is eltiltották nem tudom mennyi időre... :D Na mindegy, csak ennyit akartam, HajráBayern :D
    puszi, Dorka

    VálaszTörlés